Rollenspielverein Biberach e.V. Palaver - Verein für Rollenspiel
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Gerüchteküche und allgemeines 40K-Geblabber
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Seite 34 von 37

Autor:  Khaine [ Fr Feb 03, 2017 21:54 ]
Betreff des Beitrags:  Re: Gerüchteküche und allgemeines 40K-Geblabber

Und der nächste Dreierpack wurde gezeigt:
Smurf Primarch Gulliman
https://1.bp.blogspot.com/-e1i78uKUEqo/ ... /GS3-5.jpg

Cypher
https://3.bp.blogspot.com/-iUOWUgk-FpU/ ... /GS3-6.jpg

Grey Knight
https://3.bp.blogspot.com/-kKBe43HylME/ ... /GS3-7.jpg


Und der dritte Teil trägt den Titel: Rise of the Primarch

Autor:  Khaine [ Di Mär 07, 2017 20:57 ]
Betreff des Beitrags:  Re: Gerüchteküche und allgemeines 40K-Geblabber

Hier die Regeln für Papa Schlumpf:
http://i.imgur.com/FMGIr5T.jpg

Autor:  Khaine [ Sa Apr 22, 2017 22:54 ]
Betreff des Beitrags:  Re: Gerüchteküche und allgemeines 40K-Geblabber

Die 8te Edition ist unterwegs und die wohl drastischste Änderung: Alle Codizes sind mit den neuen Regeln nicht mehr kompatibel. Aber alle Armeen bekommen kostengünstige neue Regelwerke.

https://warhammer40000.com/home/news/

Autor:  joze [ So Apr 23, 2017 21:53 ]
Betreff des Beitrags:  Re: Gerüchteküche und allgemeines 40K-Geblabber

Habs gestern auch gelesen und bin etwas verschrocken. Mal schauen was kommt.
Hoffe nur nicht eine Age of Papa Schlumpf Verschnitt

Autor:  Khaine [ Mi Apr 26, 2017 5:25 ]
Betreff des Beitrags:  Re: Gerüchteküche und allgemeines 40K-Geblabber

So schlimm wie AoS wird es hoffentlich nicht werden aber wird zum Teil in die Richtung gehen.

Die neuen Profile sehen zB dann so aus:
https://4.bp.blogspot.com/-Rcow1w62BuI/ ... calSqd.jpg
https://3.bp.blogspot.com/-iWyzUQBw4xE/ ... nought.jpg
https://4.bp.blogspot.com/-Xfk_Sod_8_Q/ ... lliman.jpg
https://3.bp.blogspot.com/-T-FyNpdVk7Q/ ... torSqd.jpg

Wir kriegen einen Bewegungswert und die Zeiten der Rumpfpunkte sind Vergangenheit

Autor:  Khaine [ Do Apr 27, 2017 6:35 ]
Betreff des Beitrags:  Re: Gerüchteküche und allgemeines 40K-Geblabber

Und so sehen dann Waffenprofile aus:
https://4.bp.blogspot.com/-Ma2i3In0Gu0/ ... 00x205.jpg

Autor:  Khaine [ Sa Apr 29, 2017 20:04 ]
Betreff des Beitrags:  Re: Gerüchteküche und allgemeines 40K-Geblabber

Und so sieht es im neuen W40k in der Galaxie aus:
https://1.bp.blogspot.com/-8zv7c_Np4TM/ ... dowbox.jpg
https://4.bp.blogspot.com/-33xqtg0DzI0/ ... axyMap.jpg
https://3.bp.blogspot.com/-JPh8jujEesM/ ... torMap.jpg

Autor:  Khaine [ Mi Mai 03, 2017 17:32 ]
Betreff des Beitrags:  Re: Gerüchteküche und allgemeines 40K-Geblabber

Wie es aussieht kriegen wir ein kostenloses 11 seitiges PDF hauptregelwerk, schonmal 7 Seiten mehr als bei AoS. Ist aber größtenteils sehr ähnlich, nur eben eine überarbeitete und erweiterte Fassung der AoS Regeln.

Autor:  R.F. [ Mi Mai 03, 2017 18:40 ]
Betreff des Beitrags:  Re: Gerüchteküche und allgemeines 40K-Geblabber

Man darf wirklich gespannt sein auf die neue Edi...vielleicht macht Warhammer dann ja auch tatsächlich mal wieder mehr Spaß. Ob das neue Regelwerk was taugt wird man sehen, aber das gegenwärtige, das ja eigentlich auch nur die 3. Edition mit fünfzigtausend Aufsätzen ist, ist, salopp gesagt, einfach nur scheiße und hinten und vorne nicht mehr zeitgemäß. Hab neulich aus Spaß mal wieder in meine alten 3ed Codizes reingelesen....unfassbar der Power Creep seit damals.

Autor:  Khaine [ Do Mai 04, 2017 14:57 ]
Betreff des Beitrags:  Re: Gerüchteküche und allgemeines 40K-Geblabber

Hier ein kleiner Einblick was auf uns zukommt:
- Assault 2d6”, multiple units
- Split fire: any unit can target as many targets as they want
- Normally the unit don’t have to target the nearest unit, but there are lots of abilities that have this restriction
- Invulnerable saves simply ignore armour penetration up to the given value. They are not that common, wave serpents and Canoptek wraiths have one
- Most power fields, etc. are separate saves that are taken in addition to other saves just like FnP of today, they may or may not ignore mortal wounds on a case by case basis
- Dodges, camos, etc are now to hit modifiers
- Characters cannot join units
- Characters can only be targeted if nearest target or within 12”
- Larger models are seldom characters, Gulliman is not for example
- Deepstriking units can be placed anywhere. Every unit with deep strike has a value. Have to beat it to land on target, otherwise opposing player can move unit the rolled distance
- There are no mishaps anymore
- Overwatch shooting against deep striking units within 9” at -1 BS
- Summoning is not a psychic ability anymore, normal deep striking with psyker as homing beacon instead
- There are spells that replenish or add wounds to demon squads
- Most vehicles have a single attack with high S, but no AP, some have considerably more like the battle waggon
- Vehicles and units fighting against vehicles usually can fall back without penalty, they cannot move in the charge phase when they have moved or shot in the same turn. Most walkers don’t have this rule
- Terrain enhances armour in assault phase for the defender, or both in consecutive turns, is negated by grenades
- Assaulting units get +1 attack
- Vertical movement does not count against the allowance but a model cannot go higher than the movement value in a given phase. Lots of exceptions for jumping, flying, etc. of course
Ranges are measured on the ground level from base or model to base or model, whichever is nearer
- Units are deployed within 3” of a transport, cannot move, but can charge in the charge phase
- No more firing from a transport, though some vehicles, especially open topped ones have extra firing points weapons if they transport enough (and sometimes eligible) models. But they use their own BS and the kind of weapon is fixed. For example Raiders have 5 fire point splinter rifles, but only if they transport kabalite warriors
- No challenges
- Hidden power fists viable again, wound allocation by owning player, any model in squad, but wounded ones first
- There are some precision weapons that let the firing player choose the wound allocation (always or on a 6)
- Units have always the same T and Save now. There are some models that have T- Sv - and adapt like drones and grots, most of the other combined units have matchings stats now, Black templar neophytes have a 3+ now, for whatever reason
- Command points allow to reroll saves, hits, wounding or charge distance, reroll any single dice throw, negate all terrain in 12” of one of your models, alter the attack sequence, boost psychic block rolls, allow additional reserves and allow units to get another charge phase after wiping out an enemy
- There are some models like Ghazghkull that have their own abilities that are triggered by command points
- perils of the war: snake eyes on the test, d6 on table, d3 mortal wounds and losing a spell are the worst cases
- Player can spend command points to choose who goes first instead of rolling, whoever spends more
- Matched games have a fixed number of turns, 5 or 6 rounds depending on mission, 18” is starting range and turn 1 charges are completely legal
- Reserves are not random, except for rounding: second turn half the units are deployed, third turn half of the remaining, fourth turn rest
- Flyers have an individual to hit modifier, mostly -2 or -3, a 6 is always a hit as usual, depends on the flying mode for flyers that have more than one
- Flyers are affected by heavy weapon malus, but most flyer weapons are assault,
flyer weapons have often a shorter range and a different name, but are otherwise identical to their ground counterparts
- Terrain does not influence movement distance per se. Some citadel terrain pieces half the movement or do other things.
- There are no warzone rules in the core rules
- True line of sight is used to establish line of sight to a model, but otherwise models count in or out of cover depending if they are in a piece of terrain or if they are touching it and the firing - line goes through the terrain
- In matched play, models have a fixed base size specified in the General’s Handbook. In the two other game types, they can use any base they want

Autor:  Khaine [ Di Mai 09, 2017 5:00 ]
Betreff des Beitrags:  Re: Gerüchteküche und allgemeines 40K-Geblabber

So sehen die Profile von den bisherigen Superschweren und gigantischen Viechern aus:
https://1.bp.blogspot.com/-6BpODSQNaNA/ ... file-1.jpg

Und so sieht die neue Verwundungstabelle aus:
https://4.bp.blogspot.com/-R6qytHYcXHg/ ... 39x500.jpg

Autor:  R.F. [ Fr Mai 12, 2017 11:12 ]
Betreff des Beitrags:  Re: Gerüchteküche und allgemeines 40K-Geblabber

Also sind alle Fahrzeuge jetzt quasi Monster?

Find ich ne gute Änderung, vor allem stellt das Läufer mit Monstern gleich.

Ich hab ja recht große Hoffnungen für die kommende Edi...wurde wirklich Zeit dass sie das alte Regelgerüst ersetzen..obs gut wird ist natürlich ne andere Frage.

Autor:  Khaine [ Mo Mai 15, 2017 19:16 ]
Betreff des Beitrags:  Re: Gerüchteküche und allgemeines 40K-Geblabber

Hey, GW hat sich etwas vollkommen Neues für ihre Produktpalette einfallen lassen: Primaris Space Marines
https://www.youtube.com/watch?v=qYGrIBpE2PI

Größer, Besser, Stärker und Blauer als die normalen Space Marines

Dazu fällt mir gleich der Clip hier ein:
https://www.youtube.com/watch?v=_zSxQnZ3TM8

Autor:  R.F. [ Di Mai 16, 2017 9:40 ]
Betreff des Beitrags:  Re: Gerüchteküche und allgemeines 40K-Geblabber

"What about..a Space Marine..INSIDE..a Space Marine!"

Gut zu wissen dass die Schlümpfe jetzt auch wirklich BESSER sind als all die niedrigen Nachfolgeorden die Guilliman nur als ihren geistigen Vater verehren..wie die Space Wolves, Iron Hands oder White Scars. Ich finde Blau sollte neue Standardfarbe werden!

Autor:  Khaine [ Di Mai 16, 2017 19:18 ]
Betreff des Beitrags:  Re: Gerüchteküche und allgemeines 40K-Geblabber

Die sollten sie gleich aus blauem plastik gießen :D

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